I konceptstadiet skapar vi en fördjupad förståelse för idén och dess effekter. Se bilden nedan för vad vi gör i detta steg.
Val av Koncept
- Vilka metoder skall användas för konceptet?
- Kundresor?
- Prototyper?
- Andra metoder?
- Hur ska Konceptet presenteras?
- Vilka Forum ska Konceptet presenteras i?
Förtydliga Effekter
- Förtydliga förväntade Strategiska Effekter
- Förtydliga Nyttoeffekter
- Förtydliga Verksamhetspåverkan
- Kvantifiera kostnader för investeringar, utveckling & förvaltning
Identifiera Nya & Förändrade Tjänster
- Identifiera hur Konceptet kommer att påverka Tjänsteutbudet
- Vilka Nya eller Förändrade Tjänster kommer att behöva utvecklas i nästkommande faser?
Managering av Koncept
- Produktägararbete, bl.a.:
- Prioritera konceptbacklogg
- Se till att Epics & Features är rätt definerade